Kiedy złom przestaje być odpadem?
System zarządzania jakością dla branży zajmującej się obrotem złomem
Od dnia 9 października 2011r. weszło w życie rozporządzenie Rady UE nr 333/2011 z dnia 31 marca 2011r. ustanawiające kryteria określające, kiedy pewne rodzaje złomu przestają być odpadami na mocy dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE. Niniejsze rozporządzenie ustanawia kryteria określające, kiedy złom żelaza, stali i aluminium, w tym również złom stopów aluminium, przestaje być odpadem.
Wymagania
Zgodnie z art. 6 rozporządzenia, każdy producent złomu który chce aby złom był traktowany jako wyrób powinien:
- Wykazać zgodności z kryteriami, o których mowa odpowiednio w art. 3 i 4.
- Wdrożyć system zarządzania jakością który powinien obejmować zbiór udokumentowanych procedur dotyczących każdej z następujących kwestii:
- kontrola przyjęcia dotycząca odpadów stosowanych jako wsad w procesie odzysku
- monitorowanie procesów i technik przetwarzania
- monitorowanie jakości złomu otrzymanego w wyniku procesu odzysku (w tym również pobieranie próbek i analiza);
- skuteczność monitorowania promieniowania zgodnie z, odpowiednio, sekcją 1.5 załączników I oraz II;
- informacja zwrotna od klientów dotycząca zgodności z jakością złomu;
- Wdrożyć system zarządzania jakością obejmujący udokumentowane procedury w obszarach, dotyczących m.in. monitorowania jakości złomu, kontroli przyjęcia odpadów do odzysku, czy też szkoleń pracowników.
- Weryfikować system zarządzania jakością w cyklu trzyletnim przez upoważnione jednostki,
- Zapewnić dostęp uprawnionym organom kontrolnym do dokumentacji systemu zarządzania jakością.
Rozporządzenie narzuca na importerów złomu obowiązek wymagania od swoich dostawców udokumentowania wdrożenia i weryfikacji systemu zarządzania jakością przez zewnętrzną jednostkę kontrolną.
Oferujemy
- Przeprowadzenie wstępnego przeglądu Firmy pod kątem wdrożenia systemu
- Szkolenia kierownictwa Firmy w zakresie wymagań systemu.
- Konsultacje przy projektowaniu i wdrażaniu dokumentacji systemu
- Pomoc podczas wdrażania systemu
- Przegląd wdrożonego systemu wraz z jego oceną
- Wybór jednostki certyfikującej
- Pomoc podczas procesu certyfikacji
- Pomoc serwisowa po uzyskaniu certyfikatu
Systemy pokrewne
ISO 9001 Zarządzanie Jakością
System dzięki któremu będziesz w stanie ustandaryzować przepływ informacji w firmie a tym samym ograniczyć konflikty i nieporozumienia wpływające destruktywnie na realizację celów organizacji.