Ogólnopolska sieć warsztatów samochodowych
Ogólnopolska sieć warsztatów samochodowych
Kim jest klient
Serwis samochodów osobowy, jak nazwa wskazuje to serwis pogwarancyjny samochodów osobowych i drobne naprawy związane głównie z wymianą części, a także usługi blacharko lakierniczy w wybranych punktach serwisowych.
Zakres umowy:
Wdrożenie systemu ISO 45001 na podstawie posiadanych procedur zgodnych z wymaganiami BHP
Jak było przedtem:
Przepisy BHP nie były w pełni stosowane, brak było świadomości dotyczącej niebezpieczeństw związanych z wykonywanymi pracami naprawczymi i serwisowymi. Brakowało nadzory nad oceną sprawności urządzeń ( poza hydraulicznymi nadzorowanymi przez UDT). Brakowało również egzekwowania używania rękawic przy kontakcie z substancjami szkodliwymi ( smary, oleje), a także włączania wentylacji (zwłaszcza zimą ) gdzie prace odbywają się przy zamkniętych drzwiach wjazdowych.
Dlaczego zdecydowali się na zmianę:
Duża ilość zwolnień lekarskich wynikająca i drobnych urazów i infekcji, a także częste skargi pracowników na warunki pracy.
Czego obawiali się w związku ze zmianą:
Obawiano się tylko tego, czy zaplanowane działania związane z działaniem systemu ISO 45001 będą wdrożone i egzekwowane.
Jak sytuacja wygląda teraz :
Pracownicy na bieżąco nadzorują stan urządzeń, którym się posługują i zgłaszają ich usterki do przełożonych. Na każdej zmianie jest osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo, która dba o właściwie stosowanie się do wymagań przepisów BHP, a także ma na celu raportowane możliwych zagrożeń z tym związanych. Co pół roku przeprowadza się analizę ryzyk związanych z bezpieczeństwem pracy tak, aby szybko reagować na potencjalne niebezpieczeństwa. Ilość zwolnień chorobowych spadła o połowę, co ma przełożenia na wynik finansowy.