Audyt regulacyjny (EHS)
Cel audytu
Sprawdź czy działasz zgodnie z prawem ochrony środowiska i przepisami BHP (EHS) Environmental Health & Safety compliance audit
Celem audytu jest:
- ocena faktycznego stanu organizacji pod katem spełnienia wymagań prawnych w zakresie EHS
- ocena ryzyka związana z EHS jako element zabezpieczenia się przed skutkami potencjalnych zagrożeń
- ocena zgodności wynikające ze zgodności przepisów UE- USA - Polskimi
- oszczędności wynikające z możliwych kar za łamania przepisów o ochronie środowiska i BHP
- uniknięcie potencjalnych odszkodowań i kosztów sporów sądowych spowodowanych działalnością organizacji lub/i nieodpowiedzialnym zachowaniem pracowników
Interesuję Cię wdrożenie?
Skontaktuj się z nami
Zakres stosowania
Audyt EHS dotyczy wszyskich organizacji chcących zachować zgodności z przepisami prawa w zakresie ochrony środowiska i BHP. Dotyczy w zarówno samej firmy jak i jej podwykonawców wykonujących prace zlecone. Audyt regulacji jest także istotnym elementem przy wdrożeniu i doskonaleniu systemów zarządzania środowiskowego ISO 14001:2015 i bezpieczeństwa pracy ISO 45001.
Korzyści
- obiektywna i skuteczna metoda oceny zgodności działalności organizacji w zakresie ochrony środowiska i BHP
- warunek spełnienia wymagań w zakresie certyfikacji ISO 14001, ISO 45001
- ograniczenie ryzyk i skutków finansowych związanych z nie przestrzeganiem przepisów i norm
- dane wejściowe do określenie zakresu ubezpieczenia od katastrof środowiskowych i wypadków pracowników na stanowiskach pracy
Procedura audytu
Proces audytu zgodności obejmuje następujące etapy:
I Faza
- analizy dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością
- analiza luk ( zgodności prawnej)
- analiza ryzyk poszczególnych procesów związanych z zarządzaniem środowiskowym i BHP
- oceny stanu faktycznego na miejscu ( wywiady z pracownikami i ocena miejsc pracy)
II Faza
- Przygotowanie raportu z audytu wraz z uwagami i zaleceniami lub działaniami korygującymi.
- Opracowanie planu działań naprawczych lub wdrożenia zaleceń po audytowych
- Ocena realizacji zaplanowanych działań ( na życzenie klienta)