Wdrażanie ISO 9001:2015
Wymagania zawarte w normie ISO 9001:2015 stanowią obecnie podstawę do opracowania, wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością. Określone w normie wytyczne zarządzania jakością są uniwersalne i można je skuteczne stosować w każdej organizacji, niezależnie od wielkości ,złożoności i celów statutowych ( np. organizacje non-profit). Uwieńczeniem wdrożenia i stosowania systemu jakości jest jego certyfikacja w wybranej niezależnej jednostce akredytowanej, która po odbytym audycie wydaje certyfikat na zgodności z normą ISO 9001:2015.
Zakres stosowania
System zarządzania jakością (ISO 9001) ma zastosowanie w każdej branży i może być wdrażany niezależnie od wielkości organizacji. System zarządzania jakością jest z sukcesem wdrażany zarówno w firmach , instytucjach państwowych jak i organizacjach non-profit.
Zalety stosowania systemu zarządzania jakością ISO 9001
Wdrożenie i certyfikacja systemu zarządzania jakością ISO 9001 zapewnia następujące korzyści:
- poprawa konkurencyjności firmy poprzez jasne określenie , misji , wizji i celów strategicznych organizacji;
- łatwiejszy monitoring realizacją strategii poprzez określenie mierzalnych wskaźników efektywności procesów np. sprzedaży;
- potencjalne zmniejszenie liczby usterek , błędów wynikających z prowadzonej działalności;
- prawa komunikacji w firmie ( zmniejszenie ilości wewnętrznych konfliktów) poprzez jasne określenie zadań, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników;
- ułatwienie działalności operacyjnej poprzez jasne i precyzyjne procedury postępowania;
- zwiększenia wartości organizacji poprzez koncentracje na kluczowych zasobach ( ludzie, technologie, marka, partnerzy )
- demonstracja zgodności z prawem i przepisami;
- poświadczenie Państwa troski o jakość wyrażonej w polityce jakości;
- demonstracja nowatorskiego i przyszłościowego podejścia;
- zwiększony dostęp do nowych klientów i partnerów biznesowych, którzy mogą wymagać od nas posiadania certyfikatu ISO 9001;
- szybsze tempo rozwoju organizacji poprzez analizę wyników z audytów wewnętrzne i przeglądów zarządzania;
- rozwój nowych i innowacyjnych produktów poprzez uzyskiwanie informacji zwrotnej od klienta.
Procedura wdrożenia systemu ISO 9001
Kolejność wykonywania przez nas prac w przypadku wdrażania Systemu Jakości ISO 9001:2015:
- Analiza istniejącego systemu zarządzania organizacji pod kątem wymagań systemu ISO 9001 (audit wstępny);
- Opracowanie harmonogramu wdrożenia systemu;
- Rozpoczęcie szkoleń załogi;
- Zbadanie kontekstu organizacji ( otoczenia biznesowego w jakim działa firma)
- Opracowanie polityki jakości, celów i strategii przedsiębiorstwa oraz projektu systemu;
- Opracowanie księgi jakości;
- Mapy procesów
- Procedur, instrukcji, formularzy
- Wdrożenie procedur systemu;
- Szkolenia dla Państwa pracowników w zakresie obowiązujących ich procedur i wymagań normy;
- Audit wewnętrzny końcowy całego systemu (przed-certyfikacyjny)
- Przegląd zarządzania
- Wybór jednostki certyfikującej
- Udział w audycie zewnętrznym konsultanta ( na życzenie klienta)
- Wykonanie działań korygujących ( jeżeli zachodzi taka potrzeba)
Studium Przypadku
WK, załatwia sprawy związane z rejestracją pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających posiadanie uprawnienia do kierowania pojazdem oraz zezwoleniami na przewóz osób.
Główną działalnością firmy jest świadczenie usług sprzątających dla najemców obiektów handlowych i usługowych. Większość usług wykonywana jest w dużych obiektach biurowych na terenie warszawy i okolic.
Usługi powiązane
- System zarządzania środowiskiem ISO 14001
- System zarządzania bezpieczeństwem pracy OHSAS 18001
- System zarządzania bezpieczeństwem żywności ISO 22000
- System zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001
- System zarządzania bezpieczeństwem wyrobów medycznych ISO13485/13488
- System zarządzania laboratorium ISO 17025
- System zakładowej kontroli produkcji ZKP
ISO 9001
Wymagania zawarte w normie ISO 9001:2015 stanowią obecnie podstawę do wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością.
czytaj więcej