Wdrażanie EN 15838
Norma PN:EN 15838: 2010 jest wydaniem polskim normy europejskiej EN 15838:2009 która powstała z inicjatywny Komisji Europejskiej z uwagi na wysoki poziom niezadowolenia Klientów z pracy call center ( Centrum Kontaktu z Klientem). Określone w normie wytyczne zarządzania jakością w centrach kontaktu z klientem są uniwersalne i mogą być skuteczne stosowane w każdej organizacji, niezależnie od wielkości ,złożoności i celów statutowych ( np. organizacje non-profit) która zajmuje się obsługą klientów. Uwieńczeniem wdrożenia i stosowania systemu jakości jest jego certyfikacja w wybranej niezależnej jednostce akredytowanej, która po odbytym audycie wydaje certyfikat na zgodności z normą PN:EN 15838:2010.
Zakres stosowania
System zarządzania (EN 15838) ma zastosowanie w każdej branży i może być wdrażany niezależnie od wielkości organizacji. System zarządzania jakością w obsłudze klienta jest z sukcesem wdrażany zarówno w firmach , instytucjach państwowych jak i organizacjach non-profit.
Zalety stosowania systemu zarządzania call center EN 15838
Wdrożenie i certyfikacja systemu zarządzania jakością EN 15838 zapewnia następujące korzyści:
- poprawa zarządzania centrum kontaktu z klientem;
- łatwiejszy monitoring realizacją zadań poprzez określenie mierzalnych wskaźników efektywności procesów efektywności KPI;
- potencjalne zmniejszenie liczby skarg , błędów wynikających z prowadzonych rozmów z klientami;
- poprawa komunikacji w firmie ( zmniejszenie ilości wewnętrznych konfliktów) poprzez jasne określenie zadań, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników;
- ułatwienie działalności operacyjnej poprzez jasne i precyzyjne procedury postępowania;
- zwiększenia wartości organizacji poprzez koncentracje na kluczowych zasobach ( ludzie, technologie, marka, partnerzy )
- demonstracja zgodności z prawem i przepisami;
- poświadczenie Państwa troski o jakość wyrażonej w polityce jakości;
- demonstracja nowatorskiego i przyszłościowego podejścia;
- zwiększony dostęp do nowych klientów i partnerów biznesowych, którzy mogą wymagać od nas posiadania certyfikatu EN 15838;
- szybsze tempo rozwoju organizacji poprzez analizę wyników z audytów wewnętrzne i przeglądów zarządzania;
Procedura wdrożenia systemu EN 15838
Kolejność wykonywania przez nas prac w przypadku wdrażania Systemu Jakości w centrach kontaktu z klientem EN 15838:
- Analiza istniejącego systemu zarządzania organizacji pod kątem wymagań systemu EN 15838 (audit wstępny);
- Opracowanie harmonogramu wdrożenia systemu;
- Rozpoczęcie szkoleń załogi;
- Zbadanie kontekstu organizacji ( otoczenia biznesowego w jakim działa firma)
- Opracowanie polityki jakości, celów i strategii przedsiębiorstwa oraz projektu systemu;
- Opracowanie dokumentacji systemu
- Mapy procesów
- Procedur, instrukcji, formularzy
- Wdrożenie procedur systemu;
- Szkolenia dla Państwa pracowników w zakresie obowiązujących ich procedur i wymagań normy;
- Audit wewnętrzny końcowy całego systemu (przed-certyfikacyjny)
- Przegląd zarządzania
- Wybór jednostki certyfikującej
- Udział w audycie zewnętrznym konsultanta ( na życzenie klienta)
- Wykonanie działań korygujących ( jeżeli zachodzi taka potrzeba)
Usługi powiązane
- System zarządzania środowiskiem ISO 14001
- System zarządzania bezpieczeństwem pracy OHSAS 18001
- System zarządzania bezpieczeństwem żywności ISO 22000
- System zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001
- System zarządzania bezpieczeństwem wyrobów medycznych ISO13485/13488
- System zarządzania laboratorium ISO 17025
- System zakładowej kontroli produkcji ZKP