Systemy zarządzania wymagane przez NFZ dla ZOZ
W zarządzeniu Nr 60/2014/DSOZ z 2014.r prezes NFZ doprecyzował zakres certyfikatów akredytowanych za posiadanie których będą przyznawane dodatkowe punkty, jakie w wyniku konkursu przyzna ZOZ-om ( Zakładom Opieki Zdrowotnej).
Certyfikat systemów zarządzania powinien być wydany w zakresie usług medycznych (branża „Zdrowie i opieka społeczna” zgodnie z kodem 38 EA, w przypadku: ISO 9001, ISO 14001, PN-N 18001 lub OHSAS 18001), b) w kategorii G Katering zgodnie z ISO/TS 22003, w przypadku ISO 22000.
- certyfikat ISO 9001 system zarządzania jakością ( np. kwalifikacje i dostępność personelu )
- certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego ( np. zarządzanie odpadami medycznymi )
- certyfikat OHSAS 18001 lub PN-N 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ( np. zasada czystych rąk)
- certyfikat ISO 27001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ( np. ochrona danych osobowych i dokumentacji medycznej pacjenta)
- certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności ( np. zarządzanie usługami kateringowymi świadczonymi dla ośrodków zdrowia)
Mając na uwadze powyższe wymagania zawarte w Zarządzeniu. Przygotowaliśmy skierowaną specjalnie dla sektora usług medycznych ofertę wdrożenia i certyfikacji wymienionych systemów t,j ISO 9001, ISO 14001, OHSAH 18001, ISO 27001, i ISO 22000.
Posiadamy ponad 12 letnie doświadczenie w zakresie systemów zarządzania a z naszych usług skorzystało blisko 400 klientów
Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego lub kontaktu poprzez nasz formularz elektroniczny w zakładce kontakt
Zakres stosowania
Powyżej wymienione systemy zarządzania ISO mogą być wdrażane niezależnie od wielkości organizacji i formy prowadzonej działalności. Sprawdzają się zarówno w małych kilkuosobowych przychodniach jak i dużych szpitalach wielooddziałowych.
Zalety stosowania systemu zarządzania w Zakładach Opieki Zdrowotnej
Wdrożenie i certyfikacja systemu zarządzania jakością w ośrodkach medycznych zapewnia następujące korzyści:
- poprawa konkurencyjności poprzez zdobycie dodatkowych punktów w konkursach organizowanych przez NFZ;
- ograniczenie ryzyk wynikających z świadczenia usług medycznych i pozamedycznych jak np. usługi kateringowe;
- oszczędności poprzez lepsze i bardziej odpowiedzialne wykorzystanie zasobów np. energii elektrycznej, papieru
- spełnienie wymagań prawnych w zakresie zarządzania odpadami, higieny pracy, bezpieczeństwa i przetwarzania danych osobowych a także bezpieczeństwa żywności dostarczanej pacjentom.
Ogólna procedura wdrożenia systemów zarządzania
Kolejność wykonywania przez nas prac w przypadku wdrażania Systemów Zarządzania ISO 9001, ISO 14001, PN-N 18001, ISO 27001,ISO 22000:
- Analiza istniejącego systemu zarządzania organizacji pod kątem wymagań danego systemu systemu (audit wstępny);
- Opracowanie harmonogramu wdrożenia systemu;
- Rozpoczęcie szkoleń załogi;
- Opracowanie polityki jakości, celów i strategii przedsiębiorstwa oraz projektu systemu;
- Opracowanie dokumentacji systemowej;
- Mapy procesów
- Procedur, instrukcji, formularzy
- Wdrożenie procedur systemu;
- Szkolenia pracowników placówki medycznej w zakresie obowiązujących ich procedur i wymagań normy;
- Audit wewnętrzny końcowy całego systemu (przedcertyfikacyjny)
- Przegląd zarządzania
- Wybór jednostki certyfikującej system lub systemy
- Udział w audycie zewnętrznym konsultanta ( na życzenie klienta)
- Wykonanie działań korygujących ( jeżeli zachodzi taka potrzeba)
Usługi powiązane
- System zarządzania środowiskiem ISO 14001
- System zarządzania bezpieczeństwem pracy OHSAS 18001
- System zarządzania bezpieczeństwem żywności ISO 22000
- System zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001
- System zarządzania bezpieczeństwem wyrobów medycznych ISO13485/13488
- System zarządzania laboratorium ISO 17025